RSS Feed

Feminism si spiritism. Pascal Beverly Randolph (fragment)

vezi toate articolele de
15 Sep 2014 la 23:34 comenteaza acum 619 vizualizari.

“True sex power is God Power”
P.B. Randolph, The Ansairetic Mistery: A new Revelation Concerning Sex!

Pascal Beverly Randolph a fost un personaj controversat in lumea oculta a sec al XIX. Desi nu este mentionat decat fugitiv de catre scoala americana de ezoterism (Antoine Faivre, Wouter Haanegraff, John Patrick Deveney ), Pascal a introdus notiunea dar si practica de magie sexuala in America de Nord. Este o idee noua care-si trage radacinile bineinteles din Kabbalah si mai tarziu din practica erotica renascentista. Pe scurt Pascal a fost cel care a schimbat total atitudinea fata de dragoste, sex si mariaj pentru urmatorii 200 de ani. Nu a fost doar un specialist in “vindecarea” disfunctiilor sexuale la cuplurile casatorite dar a inventat si o tehnica elaborata de magie sexuala prin care spunea el, putem accesa scopurile dorite pe aceasta lume si nu numai ;) De fapt el spunea ca energia sexuala este atat de puternica incat practicata corect are puterea de a-ti aduce prosperitate financiara, sanatate, fericire, longevitate si realizare spirituala profunda (mystical insights). Vedea magia sexului ca pe “cea mai mare speranta pentru regenerarea lumii, cheia implinirii personale si a transformarii sociale, si baza unei civilizatii non-represive”. Probabil ca Randolph a fost printre primii new-age-isti ai sec al XIX-lea, dar cu un profil mult mai interesant. “Bastard” cu 2 suflete nascut dintr-un tata bogat si o femeie sclava, a ramas orfan la varsta de 8 ani. S-a educat si crescut singur distrandu-se cu o viata aventuroasa de nomad. La varsta adolescentei deja era recunoscut ca medium in comunitatea new-yorkeza. La 30 de ani pleaca din America intr-o calatorie spirituala in Egipt, Asia Mica si Palestina, unde a intalnit o multime de brahmani hindu, muncitorii miraculosi ai piramidelor si multi alti sfinti ai vremurilor, de la care a invatat din misterele magiei si adevarata natura a divinitatii care a fost ascunsa veacuri la rand. Citind despre Randolph nu am putut sa nu observ similaritatile in ideile gnosticilor de la inceput de sec XXI privind secretul divinitatii si uniunii, privind forta vietii si secretul pomului cunoasterii. Noi interpretari ;) Pentru Randoph sexul este “cea mai mare speranta pentru regenerarea lumii, cheia implinirii personale si a transformarii sociale, baza unei civilizatii non-represive”.  In acelasi timp folosirea abuziva, anormala sau non-procreativa a sexului poate perverti aceasta putere in cea mai periculoasa sursa a raului: viciu, crima, boala, gelozie, distrugere, degradare morala, imbatranire prematura, lipsa de speranta, depresie, izolare, sinucidere etc Pe scurt folosirea defectuoasa a acestei energii duce la degradare fizica, psihica si morala. Ceea ce probabil ca am experimentat deja cu totii intr-un fel sau altul. Ce m-a amuzat la Pascal e atasamentul si sustinerea pe care a avut-o dintotdeauna fata de miscarea feminista. El insusi era un feminist militant, un spirit radical, care a pus intotdeauna la indoiala ordinea sociala existenta. Nu e surprinzator faptul ca multi spiritualisti ai vremii au fost implicati in mod activ in miscari de sustinere a drepturilor femeilor la inceput de sec XIX.

<<<< “Magic is the understanding of the subtle laws of the universe,

through which one can manifest desired results with application of intention and will”. >>>>

La sf de sec XIX ca reactie la doctrina sociala a vremii focusata strict pe mariajul monogam (unde legatura era spirituala, bazata pe frica si pedeapsa), au aparut cateva miscari religioase interesante. Mormonii de atunci promovau de exemplu poligamia, shakersii predicau despre celibatul radical si oneidans promavau mariajul complex, un fel de “free love” extrem de scandalos pentru acele vremuri. Comunitatea Oneida a fost fondata in New York in 1848 de John Humphrey Noyes, unul dintre cele mai infame personaje ale sec al XIX-lea. Noul sistem al relatiilor sexuale includea schimbarea partenerilor in mod frecvent, cu amendamentul ca orice atasament exclusiv sa fie dizolvat instantaneu. Barbatii practicau o forma de continenta care excludea finalitatea, ca o forma de control al nasterilor dar menita sa protejeze si femeia. Consumul seminal era justificat doar in cazul in care cei doi decideau ca e  momentul pentru reproducere. Acest lucru a influentat decizia de mai tarziu a comunitatii care aproba cuplurile unite din afinitati transcedentale si care erau automat considerate a fi pereche “soul mates”. “Afinitate spirituala” era numita atractia dintre barbati si femei care nutreau afectiune unul fata de altul bazata nu atat pe aranjamente maritale arbritrare cat mai ales pe o profunda complementaritate ale aurelor spirituale. Aceasta “afinitate spirituala” a oferit o alternativa si o evadare din obtuzitatea si metoda perimata a mariajului legal.

In aceeasi perioada spiritismul a suportat o afinitate cu alte reforme sociale puternice ale sec XIX: feminismul si doctrina “free love”. Fiecare dintre aceste miscari au provocat autoritatile domeniilor religioase, patriarhale si sociale, oferind o alternativa puternica la ideea de status quo. In acelasi timp s-au sustinut una pe cealalta alcatuind o forta sociala care a dus la transformare economica rezultand revolutia industriala. Epoca victoriana din Anglia devine o perioada efervescenta si ideala dezvoltarii unor idei noi si revolutionare. Se realizeaza tranzitia dinspre rationalism catre romanticism si misticism, intr-o perioada unde domina pacea si dezvoltarea economica in special in tarile colonialiste. Doar razboiul din Crimeea (1854) mai rupea cate putin din armonia universala a acelei epoci. A doua jumatate a epocii victoriene a coincis cu prima jumatate Belle Epoque in Franta si Belgia, care s-a sfarsit odata cu inceperea primului razboi mondial 1914. A fost o perioada caracterizata prin optimism, pace, aparitia de noi tehnologii. In acelasi timp pacea si prosperitatea a dat voie artelor sa infloreasca si multe capodopedere ale literaturii, muzicii, teatrului si artelor vizuale au fost apreciate la nivel international. Pascal Randolph a crescut practic in aceasta atmosfera a noii spiritualitati, a aparitiei feminismului, a revolutiilor sexuale, creative, stiintifice si industriale. In scrierile lui se reflecta de fapt idealul utopian al transformarii sociale combinat cu eterna controversa a pericolului dragostei libere “free love”. Una dintre temele recurente ale sec XIX-lea in America victoriana, a fost natura ambivalenta a instinctului sexual: puterea de a face atat bine cat si rau la modul cel mai extrem. Prin urmare victorienii nu au ales varianta tabu atunci cand au dezvoltat subiectul SEX, ci dimpotriva asa cum observa Steven Seidman “in mod constant si obsesiv ei ii observa puterea si prezenta. Este pentru ca sexului i s-a atribuit o forta atat de elevata prin proportiile pe care le-a luat consecintele actului, incat s-au simtit obligati sa detalieze modul de utilizare adecvat si sa descrie raul care-l acompaniaza atunci cand este folosit in mod gresit.” In aceasta perioada sexul legal, adica sexul marital, era vazut ca cea mai sacra si perfecta legatura existenta pe acest pamant: “relatia sexuala perfecta vine atunci cand uniunea este perfecta – o uniune a asemanarii dintre minte, suflet si corp.” John Cowen

* Hugh N. Urban – Magia Sexualis

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari urmareste-i pagina de Facebook
Antonela Vulpe s-a născut de ziua copilului în Huși
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!