RSS Feed

Sâmbătă, bicicliștii sunt chemați la arme!

vezi toate articolele de
19 Sep 2013 la 08:00 6 comentarii 885 vizualizari.

Bucureștiul e un oraș din ce în ce mai frumos. Astăzi am oferit premiu o bicicletă unei fete din Ploiești. A venit cu trenul special să o ridice și plănuia să meargă pe jos, pe lângă bicicletă, până la Gara de Nord. M-am trezit pentru prima dată vorbind despre cât de simplu e sa mergi cu bicicleta prin București, pe șosea. I-am spus că șoferii sunt obișnuiți cu bicicliștii și că, dacă știe să meargă bine și știe regulile de circulație, o încurajez să meargă pe bicicletă, pe șosea. Au urmat niște mustrări de conștiință. Dacă pățește ceva? Dacă nu e obișnuită? Dacă Bucureștiul este, pentru cineva care nu e obișnuit, aceeași junglă pe care am simțit-o eu acum zece ani când m-am mutat aici?

Iată mailul pe care l-am primit de la ea peste câteva ore:

A fost exact cum ai spus tu, drumul până la gară a fost o adevărată plăcere! (…) Mi-am luat inima-n dinți și am renunțat la mersul pe lângă ea după ce am trecut de o bucată din B-dul Dacia. Și ai avut mare dreptate, șoferii sunt obișnuiți cu bicicliștii și m-au făcut să mă simt cu adevărat parte din trafic!

Nu, Bucureștiul e un oraș care crește, care merge înainte. Nu datorită celor care îl conduc, ci celor care îl locuiesc.

Și, ca să fie din ce în ce mai bine și să vedem orașul din jurul nostru crescând și mergând spre o metropolă europeană, vă chemăm, sâmbătă, la arme!

În „Ziua Internaţională fără Maşini” – adică sâmbătă, pe 21 septembrie, vrem să ne mobilizăm cu toţii – biciclişti, rolleri, pietoni, maratonişti – şi să ne cerem dreptul de a ne putea deplasa şi altfel decât cu maşina în oraşul în care locuim. Este o alegere pe care ne dorim să avem libertatea de a o face.

Practic, marşul de sâmbăta viitoare este o continuare a protestului din primăvară, la care au fost prezenţi 4.200 de biciclişti, mai mulţi decât se aştepta oricine la vremea respectivă. Atunci, mesajul principal al protestului a fost „Nu vrem piste pe trotoare” – obiectiv care a fost îndeplinit între timp şi pistele de pe trotuare au fost declarate ilegale. Pentru sâmbătă, mesajul va fi „Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş al oamenilor”. Este următorul pas natural în lupta pentru infrastructură pentru biciclişti în Bucureşti.

Ceea ce este însă diferit de data aceasta este că bicicliştii nu mai vorbesc doar între ei. Vorbesc şi cu pietonii şi cu rollerii şi cu şoferii. Şi cu taximetriştii şi cu şoferii de RATB. Iar acestora din urmă încearcă să le explice că infrastructura pentru biciclete pe şosele nu va muşca din spaţiul maşinilor, ci le vor oferi un trafic mai lejer şi mai liber.

Evenimentul va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, cu ocazia ”Zilei Internaţionale fără maşini”. Adunarea participanţilor va fi la ora 14:30 în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle. Participanţii vor milita pentru marcarea benzilor care semnalează accesul bicicliştilor pe carosabil, unica variantă sigură pentru toţi participanţii la trafic şi singura soluţie eficientă pentru un oraş al transportului eficient.

Propunem două variante de traseu: de 18, respectiv de 15 km. Varianta mai lunga include ocolirea Parlamentului. (traseu aici: http://goo.gl/qyQiF). Evenimentul de Facebook, aici.

Detaliile le găsiți aici. Pe noi ne găsiți acolo. Veniți, contează!

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


6 comments
  • 1

    Pistele pe sosea sunt o idee neinspirata.

    In orasul meu, care are cele mai lungi piste de biciclisti din tara, aprox 60 de km, s-au întâmplat multe accidente, unul chiar mortal, din cauza faptului ca cei de la volan nu le respectă, călcând abuziv peste demarcaţii, parchează pe ele, obligându-i pe biciclişti să le ocolească. Nu mai spun că în sensurile giratorii e un haos total, nimeni nu ştie cum trebuie procedat, nici chiar cei care au trasat pistele .

  • 2

    Sunt multe de gandit in privinta pistelor pentru biciclisti. Trotoarele(o portiune din ele), ar putea fi o solutie dar unele sunt inguste si inexistenta parcarilor suficiente, le face si mai inguste. Pe sosele ar trebui separate printr-o bordura(aici ar fi o afacere Videaniana). Cea mai mare problema este insa timpul pe care l-ar pierde primarii cu gandirea.(mandatele lor sunt prea scurte si abia daca au timp sa gandeasca cum sa fure banii publici)

  • 3

    In orasul in care locuiesc primaria a desfiintat trotoare pentru a face pista de biciclete cu fonduri europene. Bineinteles ca nu se poate merge pe ele cu bicicleta deoarece simpla trasare a unor dungi pe trotuar nu il fac pista de biciclete. Exista si troatoare largi unde pot exista ambele dar sunt putine.

  • 4

    Stima, dnu Oda !

  • 5

    Da, dar nu se poate. Eu am mers o singură dată pe bicicletă în Timișoara, la periferie, și am mers vreo 200 de metri, după care a trebuit să mă dau jos de pe bicicletă. Deci nu se poate. Prea multe gropi și prea multe camioane și alte chestii. NU prea cred că e mai rarefiat în București ca-n Timișoara.

  • 6

    @Jaco: La ce oraș te referi? Cred că soluția stă în educația – atât a șoferilor cât și a bicicliștilor. Primii se vor obișnui până la urmă să ne respecte dreptul de a fi pe șosea, atât timp cât și noi vom învăța regulile de circulație și le vom respecta, chiar dacă nu riscăm amenzi la fel de drastice ca șoferii dacă nu o facem.

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!