RSS Feed

Studio Pixel: „Ne place să dăm viaţă ideilor… furate!”

vezi toate articolele de
03 Aug 2012 la 09:55 4 comentarii 734 vizualizari.

Promoţia „Staples” – „Back to School”, SUA, august 1993 (stânga)
VS.
Promoţia „Baby Hall”„Înapoi la Şcoală”, RM, iulie 2012 (dreapta)


Poate aş fi trecut cu vederea acest spot drăguţ care…

…deşi plagiat, arată foarte bine ca imagine şi scenariu…

…cu mici erori de regie, fetiţa ba e în dreapta, ba e în stânga băiatului…
…dar cu un mare actor în rol principal (Alexandru Pleşca)
şi o interpretare de excepţie!

Un lucru nu înţeleg, pe ce principiu se lucrează în agenţiile de publicitate?

Dacă e vechi şi din altă ţară, atunci se poate prelua ideea, sau cum?

Am încercat să fac lumină în nedumerirea mea, adresându-mă direct la sursă (echipa „Studio Pixel”), iar dialogul care a urmat… vorbeşte de la sine:

Very Happy: Tare fain spot :) Cui aparţine ideea?
Studio Pixel: Mersi, ideea aparţine universului :)

V.H.: Şi totuşi? Un nume, un art-director? Cine e atât de creativ la voi? :)
S. P.: :) Sub video este scris cine a elaborat această lucrare!

V.H.: Nu prea sunteţi „user friendly”… Am văzut ce scrie acolo însă, aş vrea să ştiu cui aparţine ideea spotului, de la ce a-ţi pornit, cum s-a ajuns la acest concept…
S. P.: Scopul primordial a fost ca publicitatea să fie eficientă şi clientul să fie satisfăcut. Pentru aceasta a fost stabilit auditoriul ţintă, care sunt părinţii. De aceea am hotărât să creăm un concept prin care trezim în părinţi emoţiile de 1 septembrie. Ideea nu-i aparţine unui om anumit - toată echipa a lucrat la concept.

V.H.: Ok, merci :)
S. P.: Cu plăcere :) Pot să aflu cu cine am onoarea?

V.H.: Onoarea e de partea mea ;) Ştiţi ce e interesant? Că de fiecare dată „aud” aceeaşi frază: „…toată echipa a lucrat la concept”… Cum explicaţi că acest „concept” la care a lucrat toată echipa „Studio Pixel” a fost realizat deja iar similitudinile sunt uluitoare şi în proporţie de 98%? Numai sincer, Vă rog… Cum comentaţi/argumentaţi?
S. P.: :) Mi-i interesant de ce vă uimiţi. Dvs. sunteţi specialist în publicitate? Scopul nostru ca agenţie de publicitate e să vindem promoţia. Ideea, la moment, nu are atâta importanţă. Repet, scopul primordial este de a vinde promoţia prin orice modalitate. Dvs. sunteţi specialist în publicitate? Dacă nu, aveţi tupeu să judecaţi?

V.H.: În calitate de (potențial) consumator mi-ar place să ştiu că nu sunt mințit în primul rând, şi dacă susțineți că ideea aparține echipei – iar aceasta nu este adevărat, cum credeți, câtă credibilitate aveți ca şi agenție de publicitate? Iar dacă e să vă analizez în calitate de client care vrea un spot BUN şi UNIC (ca la nimeni, căci aşa vor toți), câte şanse credeți că aveți să aleg anume Studio Pixel” dintre toate celelalte agenții de publicitate? Baby Hall” a plătit pentru un spot furat sau pentru un spot de autor? Şi nu cred că trebuie să fii specialist în publicitate ca să-ți dai seama că furatul nu dă bine la PR-ul companiei?!! V-ar place să ascultați un cântec de Michael Jackson interpretat de Adrian Ursu (care se bate cu pumnul în piept că el a compus versurile, muzica şi chiar coreografia)? Dar să consumați cvas în sticlă de Coca-Cola şi producătorii să vă convingă că nu contează ce-i înăuntru, contează să se vândă…?! Penibilă explicația Dvs. Iar atribuirea unei idei ce nu vă aparține – e chiar ruşinos pentru o agenție de talia Studio Pixel”. Părerea mea desigur :)
S. P.: Pe mine mă miră faptul că tu, nefiind specialist în publicitate, judeci de parcă eşti Ogilvy. În primul rând spune-mi câţi ani ai? 15? Prima lecţie pentru tine – citeşte 99 de franci” – toată reclama minte. Ca potenţial consumator, spune-mi te rog, prin ce minte compania? În al II-lea rând, spotul e bun, e unical pe piaţa autohtonă. Baby Hall” a plătit pentru ca promoţia să aducă venit, nu pentru artă. Michael Jackson e artă, publicitatea nu e artă. În sfârşit, eu am făcut cunoştinţă cu blogul tău, ceea ce faci tu – e ruşinos. Nefiind specialist în publicitate critici realizările altor companii. Chiar şi acelaşi Mercedes-Benz” se inspiră pentru a-şi atinge scopul. Dacă această idee îşi atinge scopul – eu sunt obligat să o utilizez.

V.H.: Citiţi, Vă rog, TOT articolul, nu doar titlurile… şi veţi afla ce au făcut defapt cei de la Mercedes-Benz” ;) Eu zic totuşi să revizuiţi politica” Dvs. internă căci publicitatea este o Artă (spre marea Dvs. mirare) şi e păcat să Vă consumaţi creativitatea plagiind de la alţii. Potenţial aveţi, aşa că lăsaţii pe cei mai slabi să plagieze de la voi ;)
S. P.: Mersi şi Dvs. succes!

Dragi specialişti în publicitate, luminaţi-mă Vă rog, este sau nu Publicitatea o Artă?

Notă: Merci „informatorului secret Nr. 1”, portalului www.reclame.md şi echipei Studio Pixel” pentru interviu” ;)

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


4 comments
  • 1

    i-ai prins si pe astia! :lol:

    nedumerirea mea dintotdeauna: daca faci o notificare catre Staples (sau compania de publicitatea care le-a facut lor spotul), crezi ca o sa le pese? Ca, daca nu, ai descoperit doar apa calda: da, avem firme care se inspira unele dupa altele dar …nimanui nu-i pasa. Doar tie.

    esti deci simpatica si adorabila prin cruciada asta a ta, dar pt mine unul e de parca te-ai cazni sa demonstrezi similitudinile dintre Windows, Macintosh si interfata video originala de la Xerox. Stii ca, la vremea lor, au fost furate clar unii de la altii. Dar …who cares today? nobody gives a sh*t anymore. :D

  • 2

    Poate sunt naivă, însă eu mai cred că se va schimba ceva, cel puțin în spațiul moldav :) Iar atât timp cât am susținători (destul de mulți) am să mai sper la succes :)

  • 3

    Vremea recoltei se apropie cu pasi repezi. Poti sa fi de partea campionului, de partea pierzatorilor, sau la mijloc. Numai una din cele trei tabere este castigatoare. Daca cunoasteti engleza si aveti ceva timp, ajutati-ma sa traduc niste videoclipuri – numacalca . ro Ajutati romanii sa afle adevarul pana nu e prea tarziu. Nu mai este mult timp !

  • 4

    Dup-atâtea plagiate-n partea stângă, în sfârșit unul și-n partea dreaptă.

    Să fie primit!

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Blog cu abordare pozitivă, specializat în Arte şi Design
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!